Istanbul O'nun eli Provukla je ruku kroz gustu i previše crvenu kosu rijetka temena pred nama u gužvi pod muzikom koja je već 80-tih bila zastarala. Noć je već odavna bila jutro. Mislio sam na tijela njihova, oznojena i mišićava ispod sjaktavih kostima, njezina je ruka lako na mom bedru počivala ”She’s got a wonderful voice” ”Yeah, she’s great that girl”, ali tvoja ruka koja nikad neće naći dojke pod mojom košuljom, dugački i tvrdi bedreni mišić pod tkaninom, i koji gore u ovom gubitku, ti nikad iživljeni životi koje neprekidno gubimo moj dom su u svijetu, u jeziku Istanbul, taj morni ton u pjesmi. Lica u gužvi, ljudi centralni u svojim životima isto kao i ja u mom, ali bezimeni. Trgovinski pogled gori u mržnji i strahu od ropstva. Ko bi želio biti vladajuće grožđe u tvojoj šaci? Zbog tebe gubim dah, dugi nizovi tišina svete mudrosti. Moje klimavo pamćenje baca se nenadano o zid u jednoj uličici gdje otisak neke ruke još svijetli crno. Sjećanje na pjesmu, na Dīwān ili na put ovamo dok kao opijen mislio sam samo da dodirujem tvoje kukove Šta je sreća? Ne sreća, već mjesta u blizini svega što nikada nisi bio? A ovako ide šala: Lovac koji se vratio sa afričkog safarija u svoje kurdijsko selo kaže: „Upucao sam jednu žirafu.“ „Šta je to žirafa?“ „Zamisli jednog magarca, ali sa tri metra dugim vratom.“ „ Još nešto?“ „Jednu zebru.“ „Šta je zebra?“ „Zamisli magarca, prugastog magarca.“ „Još nešto?“ „Jednog pitona.“ „Šta je piton?“ „jesi l vidjela magarčevu stvar?“ „Vidjela sam.“ „Zamisli je sad osam metara dugu, ali bez magarca.“ Svi želimo nestati, zar ne? Oni dole što se kupaju u znoju, plešući. Sva lica, sve sudbine i svi oni kojih ne bi. Da, i ja sam se volio sa sjenkom mijenati, ali dok se saginjem da pertlu privežem, i dlanom ti dotičem list, taj nagovještaj bijega, želim biti samo to smrtno tijelo, ta ruka što u kajanju podrhtava Beyuglo februar 2010 Hieronymus i Augustinus O laži mislim što i Hirenomus da je to granica. I jedna granica je takođe plac. Ali na svakom takvom placu može se povući crta, kojoj uvijek stojimo s jedne ili druge strane, ili obje, ne, kaže Hijeronimus, laž jeste ta crta! Vjerujem u ono neistinitio, u ono nepropisno vjerujem samo u govor koji iznutra povlači tu crtu laži, vijugavu između krikova, gestova i zvjezdica, vjerujem u prijevode, kompromise, komentare, te slučajne istine. Udarci, a ne signature. U strašnome trenu vjerovati možeš samo u one koje si lagao ili su te lagali U strašnome trenu Augustinusova lampa je ugašena i kad podigneš lice kako bi te istina njegova cjelivala maska je prazna i jezik igra u ničemu. πότνια Αὔως Koji od vas u ovoj nestvarnoj sparini. Koji krvavi džin zapada zube u moj struk i trmsi me karibijski neobuzdan? - Te echo de menos - Pa ja sam ovdje. Pa ja sam ovdje, ali tvoje tijelo koje čudesno pleše iznutra njeno tijelo, mala ližuća glista, sjena ljuljajuća To nije to nevjerstvo položiti ruku na takav kuk. Nije izdajstvo dozvoliti dlanu da, slično ptici stravljenoj u gnijezdu, leti duž platna haljine. Ne! Najdraža, tvoje usne u njenim usnama, tvoj jezik uz njen, gmizavi bijesovi jedan uz drugoga. Tvoj pol uza njezin pol, entre los piernas. Četiri para stidnih usnica, dvije glatke perle užitka, dvije vrste vlažnosti, vonja i otvora. I docnije kad sam se na podu probudio nalik mršavom poludivljom psu u sunčevom svjetlu koje nije moje, ošinu talas pustinjske vreline u bubne opne. Oblizujem svoju ruku, ljubim, ujedam dlan kao što sam prije, kad je sve minulo, običavao ljubiti tvoj najdraži vrat *** Jeli ovo san? Zbog čega onda vidim svoje lice noćnocrnim granjem izgrebano kao da je tuđe? Lice nije mjesec, nema stražnju stranu Velimir Chlebnikov u jednoj pjesmi govori o onim koji sa svojom djecom oružje pune. Kako jednu takvu sliku iščitati? Moja noć, moj san. Moje djetešce koje ne priznajem. Tvoje lice sad je ka tlu okrenuto Ne postoji tlo. Ne postoji sad Jedno ja u padu Iz ničega ka ničemu Vi koji vašu stvar temeljite na ničemu u bespomoćnost se uvijate. Svijet, sve ono izvrnuto, vičuće, sve rašireno. Mala drhtava svjetiljka lica to zadnje što, kažu, napušta čovjeka. Ono najzatomnije u apstraktnom Nada je nešto, jeste zapravo stvar očaja, jedno ja u padu, zar ne? Za vas koji počinjete u Ne nema nikakve nade, postoji samo vrtoglavica bacanja, bezdno, ambis Vjerujem u nadu i sumnju, vjerujem u ono što jest i ono što nije Postoji budućnost i u tome da može izostati. Da! I možda to izostalo Takođe je prostor gdje ne-gradovi moraju se izgraditi u iščekivanju na nepoznate, neljubljene barbare Država Podigni svoj šator, ne postoji nikakva ničija zemlja, nikavke G-tačke, fri-zone zone. Granica s državom prolazi kroz tvoje srce. Čuvaj je! Ona tebe čuva, mala sramežljiva ubivstvena-ljubičica Borba Predmet same borbe?- Mala kajasica sline, svjetlucava historijska buka borbenog trenutka, puževljev trag slučajnosti. Više od toga nije, vezivna sluz koja dopušuta čovjeku da tegli čovjeka preko pobjeda i smrti Izbliza – jedino stvarno – borba je samo strah, umor ili olakšanje Ali historija cakli poput ledne Severni pol-avenije Pletivo blistavih borbenih niti, borbenih- suze, niko od nas ne podnosi skoro ništa, podnoseći skoro sve Pripremio i sa švedskog preveo Refik Ličina Fotografija autora: Sofia Runarsdotter