KRATKO SLOVO O PRAVILIMA PERSPEKTIVE
Loš trik. Greška. Nepoštenje. Takav je
Brakov pogled. Zašto? Brak nije uvažavao
perspektivu. Zašto? Neko ko celog života
slika profile neposletku će poverovati da
čovek ima jedno oko, smatrao je Brak. Brak
je želeo da objekte obuhvati u celovitosti.
Toliko je barem rekao u objavljenim
intervjuima. Dok je posmatrao kako mu
male ravni krajolika izmiču van domašaja,
Brak je osećao gubitak, pa ih je potpuno
razorio. Nature morte, rekao je Brak.
KRATKO SLOVO O HROMOLUMINARIZMU
Sunčeva svetlost usporava Evropljane.
Pogledaj sve te opčinjene ljude kod Seraa.
Pogledaj Mesjea, što sedi zadubljeno. Gde
Evropljanin ode kad „odluta u mislima“?
Sera – stari zasenjivač – naslikao je to
mesto. Nalazi se s druge strane pažnje,
dugačak tromi čamac otiskuje se odavde.
Tamo je pre nedeljno, nego subotnje
popodne. Sera je to jasno dao do znanja
posebnim postupkom. Ma méthode, nazvao
ga je, obrecnuvši se, kad smo ga upitali.
Uhvatio nas je kako žurimo kroz hladne
zelene senke kao preljubnici. Reka je
zatvarala i otvarala svoje kamene usne.
Reka je priljubljivala Seraa o svoje usne.
KRATKO SLOVO O ISPRAVLJANJU
Kafka je voleo da mu časovnik žuri sat i po.
Felisija ga je podešavala na tačno vreme. Pa
ipak, tokom pet godina gotovo da su se
venčali. On je napravio spisak razloga za i
protiv braka, uključujući nemoć da podnese
nasrtaj sopstvenog života (za) i prizor
raširenih spavaćica na postelji svojih
roditelja u 10.30 (protiv). Spaslo ga je
krvarenje. Kad su mu lekari u sanatorijumu
savetovali da ne govori, ostavljao je staklene
rečenice svuda po podu. Kod Felisije, glasi
jedna od njih, još uvek ima suviše ogolelosti.
(Sa engleskog preveo Alen Bešić)