Arkam gori je četvrta zbirka poezije Aleksandra Petrović Babića, objavljena 2021. godine u izdanju PPM Enklave. Napravivši iskorak od svoj prethodne zbirke Gotam bluz (2018), autor je u ovoj zbirci stvorio čitav jedan novi svet, grad, junake, pravila i poetiku svojih pesmama. Strukturalno kompleksna, sa mnogo nivoa značenja i tumačenja, Arkam gori predstavlja apokaliptičnu slagalicu i zadatak za čitaoce da pesme, slike i motive sklope u jednu priču o paralelnoj stvarnosti koja je pandan ovoj našoj.
Autor je zbirku podelio u tri ciklusa sa predgovorom i epilogom koji funkcionišu zajedno kao celina priče, što je važno za razumevanje zbirke: Prolog, Vendeta ima nešto da kaže, Larine pesme, Vendeta pronalazi akord koji može ubiti, Epilog. Ova zbirka poezije bi se u žanrovskom smislu mogla odrediti i kao roman u stihu jer sadrži likove, mesto i vreme dešavanja radnje kao i lirsko pripovedanje koje se prepliće sa lirko-epskim minijaturama odnosno pesničkim slikama u svakoj strofi pesama. U apokaliptičnoj atmosferi, autor zbirku otvara Prologom i upoznaje nas sa Republikom Arkam gde vlada smrt i gde nema više ljudi ali gde se i dalje vode ratovi. Tehnikom in media res, autor čitaoce odmah uvodi u stanje rasula i ruševina iza kojih se prostire crvenilo neba čime ne daje vremena da se razmišlja o prošlosti tog grada i šta je prethodilo svemu tome. U proznom delu, kao kraj prvog ciklusa, autor nam otkriva ime junaka-muzičara a to je Vendeta koji je doživeo neku vrstu nervnog rastrojstva na bini pred publikom. Dok nam u prvi plan stavlja apokaliptične slike koje su zadesile Republiku Arkam, autor nam predočava i ono što Vendeta prolazi u svojim mislima i telu. Nikakva pravila razuma ne važi u ovom gradu te je upitno da li je to sve za junaka zaista stvarno.
U drugom ciklusu pod nazivom Larine pesme, autor kroz ženski glas Lare, Vendetine devojke, daje više na detaljnosti pozadinske priče ove zbirke. Pesme u ovom ciklusu su prožete Larinim osećanjima vezanim za grad, roditelje, tinejžerku koja se ubila kao i za njeno mesto u Republici Arkam. Iz njenog ugla saznajemo da se pojavio misteriozni Balzebub i ponudio Vendeti i Lari da ih izbavi iz grada. Larina perspektiva nam omogućava da sagledamo njihov odnos kao i to kakve se apokaliptične stvari dešavaju u gradu. Njihov odnos oslikava arhetipskog čoveka u jednoj razrušenoj stvarnosti. Pesme iz ovog ciklusa su prepune metaforičnih slika koje grade jednu veću antiavanturističku priču. Prozni isečak iz novina nam razrešava tajanstvenog Balzebuba kao i njegovo funkcionisanje u ruševinama republike.
U trećem i završnom delu pod naslovom Vendeta pronalazi akord koji može ubiti lirski subjekat opet uzima glas Vendete koji se budi i shvata da je Balzebub nestao zajedno sa njegovom devojkom Larom. Vendeta je kao token u zamenu za Laru dobio Grupi Smit (tinejdžerku koja se ubila) i ostavljen je u apokaliptičnom gradu te on u završnim pesmama postaje poput narodnog heroja. U njima se obesmišljava rat kao i svi narodni heroji koji umiru zarad svoje domovine. Tako i Vendeta oblači partizansko odelo i kreće da korača ka Crnim brdima jer šta drugo preostaje kada vas napusti devojka i obitavate u gradu gde apokalipsa uveliko traje. Ironičnim jezikom se prikazuje stanje jedne države koja naliči ludnici koja se pojavila u stripovima Betmena sedamdesetih godina. Postavlja se pitanje: da li je sve što je isprepovedano u zbirci zaista istinito ili je to samo uobrazilja junaka zbirke? U završnom proznom isečku nam se još više otvaraju nova pitanja o preplitanjima apokaliptičnog ludila i stvarnosti. Da li je sve to ludilo Vendete i da li je sve to igra koju igraju džojsticima neki veći ljudi? Da li ova republika naliči našoj stvarnosti u kojoj danas živimo?
U epilogu, pesmom Odjavna špica filma koju niko ne odgleda do kraja, daju se mnogi odgovori koje čitaoci postavljaju tokom čitanja zbirke. Ovaj epilog jeste svojevrsno pismo Balzebuba Vendeti ali i nama čitaocima. Ipak, ostaje pitanje da li je čitava republika zapravo simulacija u video-igri koju igraju džojsticima ili je to sve deo Vendetinog ludila kroz koje nas njegov glas vodi; da li je republika Arkam pandan našoj državi i stvarnosti? Horizont očekivanja ostaje širok i na odluci samog čitaoca.
Arkam gori je kompleksna zbirka pesama koja obitava na nekoliko nivoa metaforičnosti i strukturnih lestvica sa apokaliptičnom pričom u kojoj se pomeraju granice ludila i stvarnosti baš kao i u jednom gradu gde se sve ruši i gde se junaci bore svim sredstvima da pronađu izlaz. Čitalac bira svoje sredstvo tumačenja ove zbirke.