STRANE
Možete li nam reći nešto o načinu na koji ste otkrili svoj talenat?
ALIJA KAMBER
Moj talenat i ja se pazimo i mazimo, i jedan drugog guramo kroz život, od pamtivijeka. Mada, mora se dodati, da se talenat počeo mjeriti, pojavom interneta, i mogućnošću upoređivanja sa talentima cijelog svijeta.
STRANE
Dajete li u vašem radu prednost formi ili sadržaju?
ALIJA KAMBER
Nisam baš ni sasvim siguran, šta je forma a šta sadržaj, jer, bilo koja forma postane sadržaj, a sam sadržaj mora biti u nekoj formi. Mislim da je sve unutar svega. Odgovor na ovo pitanje ću vam, dati kada budete imali svoju televiziju, pa da mi date 2-3 sata vremena da pričam.
STRANE
Picasso i(li) Klee i vaši uzori? Zašto birate Picassa/Kleea?
ALIJA KAMBER
Ne mogu reći da imam uzore u koje bih upir’o prstom, ponaosob. Ali definitivno, istorija umjetnosti mi je veliki uzor. Znam i Pikasa, znam i Kleea. Mislim da vam mogu reći svoju omiljenu slikarku, koja je ujedno i moj omiljeni slikar, a to je Joan Mitchel. Uopšteno, više volim žene u umjetnosti. Pitam se odakle dolazi ovo pitanje? Jeste li vi zaključili da imam neke veze sa ovom dvojicom? Po kvaliteti sigurno da, ali ne osjećam lično neku povezanost. 😀
Rekapitulacija: Volim ih obojicu ko oca rođenog.
STRANE
Konceptualna umjetnost?
ALIJA KAMBER
Divna stvar, bazirana na dobroj ideji, a dobra ideja je još jedini pravi proizvod koji može čovjeka pošteno prodrmat. Problem je što je malo ljudi sa dobrim idejama, a opet svi viču: Hej imam ideju, imam ideju?! A lažu ba, i misle da niko neće primijetit. Ja pratim umjetnost od pećine pa na ovamo, a sada ovu trenutnu renesansu posebno, tako da sam loša publika za ljude koji prodaju tuđe pod svoje, iako cijenim taj njihov trud na jedan specifičan način, jer irealno, i iz tog načina rada, jednog dana možda nešto ispliva (čitaj: I ćorava koka…) 😀
STRANE
Koliko je za vaš rad bitna književnost (omiljeni pisci)?
ALIJA KAMBER
Književnost je jednostavno sastavni dio života, i neizostavno me gradi, cijeli život, ali ne mislim da utiče direktno na moj rad, koliko utiče da budem to što jesam, pa se vjerovatno tim putem, indirektno, uvlači u moj rad. Možda bih mogao dati izjavu, tipa: Najviše volim Južnoamerikance. 😀
STRANE
Najvažniji likovni umjetnik 20-tog stoljeća?
ALIJA KAMBER
Mnogi, ima ih toliko, da je nemoguće proglasiti najvažnijeg, pogotovo za čovjeka koji ih poznaje sve, a nije sklon idolima. Jednostavno, vrlo vjerovatno, su totalno nepoznate kolege, sa kojima sam surađivao uživo imali najveći uticaj na mene, ali, ako dublje uđete u moje radove, shvatićete da je najvažniji likovni umjetnik sama priroda, i mislim da bez imalo straha smijem reći da je ona moja najveća i najvažnija učiteljica, pa reklo bi se i idol.
STRANE
Vizualna kultura danas i budućnost likovne umjetnosti?
ALIJA KAMBER
Smatram da je umjetnost trenutno u svojoj renesansi, i da nikad nije bila jača, bolja, i raznovrsnija. Sama činjenica, da danas svako dijete ima istoriju umjetnosti (uključujući i današnju) na dlanu samo jedne ruke, mislim da je budućnost već tu i da se svakom novom danu likovne umjetnosti samo sa nestrpljenjem možemo radovati.
STRANE
Na čemu trenutno radite?
ALIJA KAMBER
Uvijek radim na 10 projekata u isto vrijeme, u 10 različitih tehnika, najmanje, i mislim da mi trenutno najviše prija moja tehnika, koju zovem prekombinovana, u kojoj miješam sve što mi može pasti na pamet. Možda mi je fotografija najsvakodnevnija, otkad na telefonu imam kameru koja zadovoljava skoro sve potrebe, vezano za kvalitet fotografije i za, naravno, imanje kamere uvijek sa sobom. Ponajviše sam, u zadnjih par godina razvijao svoju Putujuću Galeriju Grundilo, s kojom sam obišao BiH uzduž i poprijeko, i direktno, na cesti, prodavao svoje radove i na tom putovanju napravio trista čuda.
STRANE
Kako nastaju vaša djela? (Možete li opisati vaš proces rada)?
ALIJA KAMBER
Mislim da sva moja djela nastaju totalno opušteno i ekspresivno, skoro do nivoa nerazmišljanja. Jedina naredba samom sebi koja mi je potrebna, je uzmi kist, uzmi boju, mlatni po praznom, a vrlo često i po punom, i onda ono mene voda po nepoznatom a ja ga na licu mjesta izučavam i okrećem u svoju korist. Naravno, kist je u ovom slučaju samo riječ za bilo koju alatku. Mislim da imam najveći talenat da prepoznam šta je dobro i šta da koristim kao finalni proizvod. Pored toga, sve što me okružuje, pretvaram u svoje igračke.
STRANE
Pratite li likovnu umjetnost u regiji (možete li izdvojiti nekoliko imena)?
ALIJA KAMBER
Pratim, naravno, a i trudim se da se družim i radim sa mnogima iz regije, jer puno putujem po BiH, a i šire, pa tako skupljam znanja putem. Tuzlanska “Mikro Scena’, sarajevska ekipa oko Charlame i Brodca, lukavačka, banjalučka ekipa, mostarska oko Street art Festa…
STRANE
Kako u djelu „uhvatiti“ vrijeme u kojem djelo nastaje?
ALIJA KAMBER
Ako stvaralac voli život, i samim time punim plućima živi život današnjice, ili ti vremena u kom živi, jednostavno, nemoguće je a ne ubaciti u svoja djela vrijeme u kom živi, jer to je praktično sve što može. Samo treba raditi non-stop, a vrijeme se samo lijepi po vama i po vašim radovima.