STRANE
Možete li nam reći nešto o načinu na koji ste otkrili svoj talenat?
MUHAMED KAFEDŽIĆ MUHA
Talent u vama otkriju drugi i iskreno on predstavlja samo afinitet ka nečemu. Mislim da smo svi rođeni multi-talentovani samo što kroz proces odrastanja odbacujemo i zanemarujemo određene vještine u korist drugih ili jednostavno pod pritiskom društva i okoline nalazimo da su neke vještine manje važne u odnosu na druge. To najbolje prikazuje jedan stereotipni odnos našeg društva u kojem je bolje šutati loptu, nego gubiti vrijeme na crtanje, slikanje ili pisanje.
Najgore mi je kad čujem da neko kaže da ne zna crtati, a pri tome zna pisati. Pisanje je jako komplikovana vještina crtanja. Imate skup simbola koji samostalno nemaju nikakvo značenje, govorim o latiničnom pismu, i tek kad se oni nacrtaju u određenom redoslijedu i ritmu, dobiju značenje.
STRANE
Dajete li u vašem radu prednost formi ili sadržaju?
MUHAMED KAFEDŽIĆ MUHA
Ovisno od rada, pošto preuzimam gotove motive, odabrano djelo mogu odabrati zbog njegove forme ili sadržaja. Tako sam Frulaša Edouarda Maneta odabrao zbog forme djela koja je upućivala na porijeklo iz japanske grafike, ukiyo-e. Dok sa druge strane The Luncheon on the Grass/Le Bain, po Hiroshigeovom djelu sa ubačenim segmentom Manetovog rada, sam odabrao upravo zbog sadržaja, putem kojeg komentarišem položaj erotske umjetnosti, te homoseksualne umjetnosti u našem društvu.
U serijalu slika Heaven’s Gonna Burn Your Eyes, gdje istražujem ulogu pejzažne umjetnosti u suvremenom slikarstvu, prednost opet ima forma.
STRANE
Hokusai i(li) Lichtenstein i vaši uzori? Zašto birate Hokusaia/ Lichtensteina?
MUHAMED KAFEDŽIĆ MUHA
Zato što oni predstavljaju jedan kontinuitet u umjetnosti koji se nastavlja u radu Takashi Murakamija i mnogih drugih suvremenih umjetnika.
STRANE
Umjetnost aproprijacije?
MUHAMED KAFEDŽIĆ MUHA
Aproprijacija je uvijek bila važan segment umjetnosti. To je prijenos likovnog jezika i njegovih simbola jedne generacije umjetnika na drugu; jedna ostavština vizuelnih alata na raspolaganju novim umjetnicima. Aproprijaciju treba razlikovati od kopiranja, jer kod kopiranja važno je ne odstupati od originala, to jeste napraviti kopiju identičnu originalu, dok kod aproprijacije to nije slučaj.
STRANE
Koliko su za vaš rad bitni strip i animacija?
MUHAMED KAFEDŽIĆ MUHA
Veoma. To su dvije likovne forme u kojima se jako dobro optimizira vizualni jezik, odvaja bitno od nebitnog.
STRANE
Najvažniji likovni umjetnik 20-tog stoljeća?
MUHAMED KAFEDŽIĆ MUHA
Takashi Murakami.
STRANE
Vizualna kultura danas i budućnost likovne umjetnosti?
MUHAMED KAFEDŽIĆ MUHA
U BiH? I dalje čekamo renesansu da se desi.
U svijetu, za slikarstvo nikad nije bila bolja situacija.
STRANE
Na čemu trenutno radite?
MUHAMED KAFEDŽIĆ MUHA
Na izlasku i odlasku iz BiH.
STRANE
Kako nastaju vaša djela?
MUHAMED KAFEDŽIĆ MUHA
Sad trenutačno radim na pet aktivnih serijala od kojih su neki tek u nastajanju. To su 100 Views of Ukiyo-e, Utamaro Lichtenstein i History Re-painting, za čiju dalju realizaciju sakupljam motive i čekam neku drugu zemlju da ga realizujem, te 100 Great Waves, za koji dogovaram dva nova murala u Italiji, i Heaven’s Gonna Burn Your Eyes, koji bi trebao predstaviti ove ili sljedeće godine u BlackBox galeriji u Sarajevu.
U prva tri odabirem motiv koji onda adaptiram prema svojim potrebama, u 100 Great Waves, što je moj street art projekat, rad ovisi o površini i okolini u kojoj nastaje, dok radovi iz Heaven’s Gonna Burn Your Eyes serijalu ovise o emotivnoj pozadini rada.
Sam proces slikanja je moguće pogledati na mom youtube kanalu.
STRANE
Pratite li likovnu umjetnost u regiji?
MUHAMED KAFEDŽIĆ MUHA
Najdraži mi je rad Nele Hasanbegović, njene samostalne izložbe obično posjetim više puta jer imaju tu moć da me odvoje od surove svakodnevnice i na sekundu u meni stvore osjećaj da sam u nekom svjetskom muzeju gdje se umjetnost poštuje, a ne u BiH.
Od nove generacije izdvojio bih još rad slikara Nine Popović, Jasmine Gavrankapetanović-Ređić i Davora Paponje, od grafičara Taidu Jašarević i Amera Hadžića, od skulptora Elmu Alić-Šobot, Lejlu Ćehajić i Samira Sućeske, od street artista Natašu Konjevič i Dejana Mijatovića, od animatora Antona Humla i Borisa Stapića, i od strip autora Nevena Misaljevića.
Fotografija: Imrana Kapetanović
Više na: http://muhaonline.com/
[Template "blue" not found]