STRANE
Možete li nam reći nešto o načinu na koji ste otkrili svoj talenat?
RENATA PAPISTA
Kroz rad u kojem uživam… kroz rad se puno sazna o sebi općenito.
STRANE
Dajete li u vašem radu prednost formi ili sadržaju?
RENATA PAPISTA
Sadržaj je u blagoj prednosti.
STRANE
Picasso i(li) Klee i vaši uzori?
RENATA PAPISTA
Picasso, ali ne kao uzor. Dok sam bila mlađa nisam baš shvatala njegovu veličinu i genijalnost. Danas mu zaista zavidim na velikoj slobodi koju je imao, na smjelosti da se upusti u najrazličitije medije… možda bih mogla reći – i sve medije koji su mu u ono vrijeme bili dostupni.
STRANE
Konceptualna umjetnost?
RENATA PAPISTA
Svaka umjetnost, svaki rad ima neki koncept. Ima svoje razloge i načine funkcionisanja i postojanja. Ali, shvatam na šta aludirate kad kažete ‘konceptualna umjetnost… volim kada je u dobrom balansu sa pitanjem vizuelnog… ali ako je koncept prepušten sam sebi, da egzistira kao gotov čin – onda mi rijetko može izazvati emociju. Čini mi se da koncept kao takav više pripada filozofiji nego umjetnosti.
STRANE
Koliko je za vaš rad bitna književnost?
RENATA PAPISTA
Postavit ću to ovako: Ako umjetnik crpi vodu iz sopstvenog bunara, a pri tom ne obnavlja taj bunar, i nema dodatnih napajanja – taj bunar kad tad presahne. Ako umjetnik ne čita, ne ide u pozorište, ne prati dešavanja iz domena drugih umjetnosti – on će ostati na jednom nivou na kojem će besmisleno ponavljati sam sebe i sebi poznato. Iako uživam u knjigama Woody Allena, ipak preferiram poeziju. U posljednje tri godine, koliko radim na ciklusu Odsutnost prisutnih, vrlo često uzmem u ruke knjigu Druga zemlja Vojke Smiljanić-Đikić… tu sam pronašla nevjerovatnu sličnost u različitim medijima.
STRANE
Najvažniji likovni umjetnik 20-tog stoljeća?
RENATA PAPISTA
Ne bih se upuštala u traženje odgovora na ovo pitanje. Dalje!
STRANE
Vizualna kultura danas i budućnost likovne umjetnosti?
RENATA PAPISTA
A pitanje je postoji li uopće kultura danas i hoćemo li je imati budućnosti? Mislim da se generalno malo radi na obrazovanju kada su u pitanju neka osnovna saznanja i reagovanja na vizuelno i kulturno. Ne znam šta je gore po likovnu umjetnost danas – to što su se umjetnici u svijetu podredili kustosima ili što smo mi u BiH ostali bez gotovo ikakve kvalitetne kritike koja razumije značaj i pitanje Vizuelne kulture.
STRANE
Na čemu trenutno radite?
RENATA PAPISTA
To bih i ja željela znati… Uvijek radim na više ciklusa… kao što rekoh – Odsutnost prisutnih je još aktuelan, dok se aktivno bavim Transcriptumom (ciklus crteža preko grafičkih matrica)… uporedo graviram i neke velike formate koje bih željela izlagati na već dogovorenim izložbama koje me čekaju do kraja godine… no, što bi dalmatinci rekli: Pomalo, pomalo!
STRANE
Kako nastaju vaša djela?
RENATA PAPISTA
Moj rad je uglavnom baziran na grafičkim tehnikama, tako da se sam put od ideje do realizacije odvija prema nekim tehnološkim pravilima koje treba ispoštovati. Ali svakako, sam proces rada je kreativan čin koji često izlazi ih konvencije nekog… nazovimo standardnog i očekivanog. Za svaki rad mora postojati izazov.
STRANE
Pratite li likovnu umjetnost u regiji?
RENATA PAPISTA
Naravno da pratim i regionalnu i svjetsku scenu… i uvijek me raduju susreti i poznanstva sa umjetnicima koje, nakon određenog vremena što ih poznajem preko kataloga, upoznam i lično. Ima zaista sjajnih, darovitih, vrijednih pojava, i bila bi dugačka lista svih imena kojih bi se sjetila. Radije bih navela centre iz kojih dolaze: Beograd, Osijek, Cetinje… u Zagrebu i Splitu ima par imena… koja su iz Bosne ili su bivši Sarajevski studenti.
STRANE
Kako u djelu „uhvatiti“ vrijeme u kojem djelo nastaje?
RENATA PAPISTA
U nastajanju jednog djela ne mislim na vrijeme… ne gubim vrijeme na takva pitanja.