STRANE
Možete li nam reći nešto o načinu na koji ste otkrivali svoj talenat?
ZLATAN VEHABOVIĆ
Ništa spektakularno. Nakon djetinjstva provedenog crtajući pomislio sam kako bi dobro bilo provesti i ostatak života tako. Jedna stvar je vodila drugoj i zaista trebalo je nešto sreće i dosta upornosti. No ne bih puno pumpao mit o upornosti. Uostalom kako kaže ona izreka: nađi posao koji voliš i nećeš dana raditi u životu.
STRANE
Dajete li u vašem radu prednost formi, ili sadržaju?
ZLATAN VEHABOVIĆ
Kada je jedan od mojih omiljenih umjetnika R.B.Kitaj umro, David Hockney je napisao kako je otišao veliki umjetnik koji je uvijek veličao sadržaj nad formom, iako je znao da nema razlike među njima te da su oni u osnovi jedno. Veliko je to pitanje i ja ga konstantno sebi postavljam. Sadržaj je ono što me privlači drugim umjetnicima i ukoliko osjetim poveznicu na toj razini, gledajući tuđi rad, u stanju sam progutati najrazličitije formalne izraze, što nije slučaj kada obrnem situaciju.
STRANE
Picasso i(li) Klee i vaši uzori?
ZLATAN VEHABOVIĆ
Ni jedan. Izuzev Picassovih crteža, zaista mi je teško povezati se s opusima ova dva umjetnika.
STRANE
Konceptualna umjetnost?
ZLATAN VEHABOVIĆ
Konceptualna umjetnost je umjetnički smjer 1960-tih. U tadašnjim okvirima je radikalno promijenio paradigmu dotadašnje umjetnosti. Kao što i vaše pitanje implicira, mislim da se kao termin olako i površno koristi u lokalnim umjetničkim okvirima kao sredstvo nekakve generalizirane podjele u našoj umjetnosti posljednjih 30-ak godina. Ta površna podjela je zastarjela već početkom postmoderne koja je omogućila proširenje polja utjecaja na umjetničke prakse, ako je uopće ikada mogla biti smisleno primjenjiva.
STRANE
Koliko je za vaš rad bitna književnost?
ZLATAN VEHABOVIĆ
Poezija mi je jako važna. Snazi formirane i izgovorene misli teško može konkurirati bilo što iz svijeta vizualnog gdje ja živim. Nekako mislim da je otpjevana riječ najdirektniji i najintenzivniji umjetnički izraz. Književnost pripada tom plemenu i meni najznačajniji pisci su Carver i McCarthy.
STRANE
Najvažniji likovni umjetnik 20-og stoljeća?
ZLATAN VEHABOVIĆ
Anselm Kiefer.
STRANE
Vizualna kultura danas i budućnost likovne umjetnosti?
ZLATAN VEHABOVIĆ
Zaista ne znam.
STRANE
Na čemu trenutno radite?
ZLATAN VEHABOVIĆ
Na seriji radova za Muzej suvremene umjetnosti u Zagrebu za iduću zimu.
STRANE
Kako nastaju vaša djela?
ZLATAN VEHABOVIĆ
Obično sve starta sa idejom. Njih nikada nemam puno, obično su to dvije ili tri široke teme koje mi se dugo motaju glavom. To je period inkubacije ili testiranja ideja. Obično većina otpadne nakon izvjesnog vremena, postanu banalne ili smiješne. Većina ideja je takva. One koje opstanu kreću u razradu.
STRANE
Pratite li likovnu umjetnost u regiji?
ZLATAN VEHABOVIĆ
Pratim naravno. Uglavnom su to bliski prijatelji ili dalji poznanici, no scena je mala. Otkud krenuti, jako cijenim rad Marka Tadića, Nikole Vrljića, Josipa Tirića, Davora Sanvincentija, Igora Hofbauera, Žižića i Kožula, Emira Šehanovića itd.
STRANE
Kako u djelu “uhvatiti” vrijeme u kojem djelo nastaje?
ZLATAN VEHABOVIĆ
Bez puno truda. Gledajući unatrag samo nekoliko godina moguće je precizno ukazati na vrijeme u kojem je neki rad nastao. Kod dobrih umjetnika to je dodatna kvaliteta rada, kod loših to je sidro pomodnosti i neselektivno prihvaćanje dominantne estetike vremena.